Co to takiego marketing internetowy?

Rozgryzamy tajniki marketingu internetowego

Według ankiet przeprowadzonych przez światowe ośrodki badawcze, w 21 największych krajach świata jest ponad 450 milionów użytkowników Internetu. Spośród nich aż 250 milionów ludzi może być określana aktywnymi użytkownikami, spędzającymi w sieci od 2 do 5 godzin dziennie. Badania pokazują również, że jedna trzecia z tych aktywnych użytkowników wykorzystuje Internetu do realizowania codziennych zakupów.

Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na poprawieniu sprzedaży i uzyskaniu większych dochodów, powinien zainteresować się nowymi możliwościami zdobywania kolejnych klientów. Pojawia się tu najważniejsze pytanie brzmi: w jaki sposób przekonwertować potencjalnych klientów – gości odwiedzających stronę www, na stałych i lojalnych klientów, regularnie u nas kupujących? Odpowiedź jest prosta. Marketing internetowy.

Co to jest marketing internetowy?

W najprostszych słowach wyjaśniając, marketing internetowy to wykorzystanie siły internetu do poprawienia skuteczności marketingu i reklamy. Niezbędnym elementem marketingu internetowego jest tak zwany e-commerce. Jest to twórcze wykorzystanie możliwości internetu poprzez stosowanie takich metod jak e-mail, marketing wirusowy, reklama kontekstowa, marketing w wyszukiwarkach, programy partnerski i reklama interaktywna. Każde z tych działań ma „zmusić” potencjalnych klientów do zainteresowania się twoimi produktami lub usługami.

Modele biznesowe w marketingu internetowym

Marketing internetowy wyróżnia kilka modeli biznesowych. Dwa główne z nich to business-to-consumer (B2C) i business-to-business (B2B). W pierwszym przypadku, produkty sprzedawane są bezpośrednio do klientów końcowych, podczas gdy w drugim przypadku spółki handlują wyłącznie pomiędzy sobą. Sprzedawane w ten sposób mogą być rzeczywiste, namacalne produkty, jak i rozwiązania technologiczne, patenty, a także usługi. Trzeci mniej znany model biznesowy związany z marketingiem internetowym to peer-to-peer (P2P). Polega on na handlu pomiędzy pojedynczymi jednostkami – na przykład z wykorzystaniem specjalnie stworzonych do tego sieci i platform.

Marketing internetowy i jego zalety

Z punktu widzenia przedsiębiorcy marketing internetowy jest tańszy w porównaniu do innych mediów, takich jak telewizja, radio i prasa. Po drugie, praktycznie każda firma może wykorzystać internetowy marketing do reklamowania się na lokalnym rynku, a w razie potrzeby, zasięg reklamy może być szybko powiększony o kolejne miasta, województwa, aż na skalę krajową i ogólnoświatową. Wreszcie korzystają z marketingu internetowego, przedsiębiorca może łatwo śledzić efekty, które on przynosi lub nie. Pozwala to modyfikować przyjętą strategię w zależności od potrzeb. Innymi słowy, marketing internetowy wpaja poczucie odpowiedzialności w reklamodawcę, co z kolei zwiększa zwrot z inwestycji (ROI).

Wady marketingu internetowego

Mówiąc o wszystkich zaletach, nie można pominąć pewnych wad, które wiążą się z marketingiem internetowym. Największa z nich to fakt, że marketing internetowy może być nieco skomplikowany dla osób, które do tej pory nie były przyzwyczajone do Internetu i wykorzystywania wszystkich jego możliwości. Można to jednak szybko naprawić poświęcając nieco więcej czasu na poznanie sieci, lub korzystając z usług doświadczonych agencji interaktywnych.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s